Postavy

Will

Will je hlavní postavou celé série. Na začátku je to mladý nezkušený sirotek vyrůstající v opatrovně na hradě Redmont spolu s několika dalšími dětmi. Jednoho dne se však něco v jeho životě změní. Každý z opatrovaných dětí má šanci dostat se do učení k některému z mistrů cechů. Jeho vysněným snem je stát se rytířem. Bojový mistr ho ale nepřijme a on se se svým snem bolestivě loučí. Ještě ten den si ho ale vyhlídne Halt, tajuplný hraničář a rozhodne se, že ho podrobí zkoušce. V té se ukáže, že Will bude vhodný pro řemeslo hraničářů a tím začíná jeho dobrodružství. V průběhu dílů se zdokonaluje v umění boje s hraničářskými zbraněmi (luk a nože) i v hraničářských dovednostech (nenápadný pohyb, bystrost, rychlý úsudek, strategie, jízda na hraničářském koni atd.) Stává se z něj vyspělý hraničář, který několikrát zachrání své přátele i rodnou zemi před zkázou.

 

Halt

Lidé slýchávali pověsti o udatných hraničářích, představovali si je jako obry. O to pak byli překvapenější, když spatřili hraničáře Halta. Halt je přesný opak představy, kterou si lidé utvořili. Hlavu mu zvýrazňuje husté obočí, které se klene pod nízkým čelem. Na hlavě mu rostou husté, špatně ostříhané, trochu prošedivělé vlasy. Na bradě si nechal narůst vousy. Nedorostl do velkého vzrůstu. Halt nosí, stejně jako ostatní hraničáři šedo-zelenou pláštěnku, díky níž se člověk stal v přírodě téměř neviditelným.

Hraničáři bojují svým důvtipem a logikou. Chytrý a bystrý Halt překypuje optimismem a hbitostí. Mezi typické vlastnosti hraničářů patří velmi dobré umění zacházet s lukem, saxonským nožem a vrhací dýkou. Halt patří mezi nejlepší hraničáře. Dokáže se i ze dvou set metrů trefit na cíl na milimetr přesně. Hraničáři téměř nikdy neminou. Získat si jeho přátelství nebylo snadné. Ten, kdo to dokázal, se podivil nad jeho věrností svým přátelům. Nic ho nevyvede z míry.

 

Horác

Vysoká, sportovní postava, široká ramena, díky tomu je Horác snadno přijat v Redmontu do bojovnické školy jako bojovnický učeň. Brzy si uvědomuje, že to není všechno kouzlo a dobrodružství - jeho dny jsou naplněny vyčerpávajícími tréninky - tělesná výchova, běh na překážkové dráze, zvedání činek, výuka ve vojenské historii, atd. Jeho život je dokonce horší tím, že si tři studenti vybrali Horáce jako oběť a šikanují ho. To se ale změní a Horác si začne uvědomovat, kým vlastně v dospělosti bude. Horác se dokonce spřátelí s Willem, kterého předtím nenáviděl.

Jak série pokračuje, Horácovy zázračné schopnosti v šermu stoupají, a on je brzy uznán za hrdiny, ale je vždycky lepší spoléhat na inteligenci a strategie hraničářů, pokud jde o plánování.

 

Evanlyn

Nenajdete ji v knize první: Rozvaliny Gorlanu, ale Evanlyn je předurčena k tomu být hlavní postava v celé sérii. Když ji Gilan, Will a Horác najdou v Celtice, kam jeli podat poselství, Evanlyn je hladová a vyčerpaná, protože byla přepadena Morgarathovým vojskem.  Její skutečnou totožnost nikdo z nich nezná a o to jsou překvapenější, když jim řekne, že je dcera krále Duncana z Araluenu. Přídá se k hraničářům a zažívá s nimi nezapomenutelná dobrodružství.
Evanlyn patří mezi hlavní postavy v dílu 2., 3., 4., 5. a v 10.

 

Erak

Erak je oberjarl, kapitán dračí lodě Vlčí vítr ve Skandii. Právě on unesl Willa a Evanlyn na konci druhého dílu do Skandie, kde měli pracovat jako otroci, ale nakonec Willa s Evanlyn pustí na svobodu.
Erak je známý pro svoje navigační schopnosti a používání válečné sekery. I když je v bitvách drsný, v jádru je velmi hodný. Setkáme se s ním v knize 2., 3., 4. a v 5.

 

Gilan

Bývalý učeň Halta. Patří mezi nejlepší hraničáře v hraničářském sboru. Dokáže totiž skoro neviditelně chodit a přitom ho nikdo nespatří, Gilan je vtipný a veselý, ale je velmi rozvážný. Jako jediný hraničář používá s luky a noži i meč, což není klasická zbraň pro hraničáře. Vyniká hlavně ve 2. a 5. dílu.

 

Alyss

Je kamarádka Willa, v dětství s ním vyrůstala na hradě Redmont. Alyss rozrostla v krásnou mladou ženu. Rychlý důvtip a klidnou povahu uplatnila pro diplomatické služby, a proto se stala kurýrkou.

Je hlavní postavou v knize 6. , 7. a 10.